background

Wednesday, May 15, 2013

EPISODE 3

Waktu rehat mmg akulah yg tak sabar nak keluar..HEHEHE..lapar doe!. gila tak mkn pagi td sbb lewat!! Hah! Otak dh tahu apa nak buat. Mata pulak nak scan sorg minah nie. Yahhh! Itu dia!! LLJ!!!! Here I come!!!..

Aku : Woiiii! Apasala kau tak habak aku awal2 nooooo???? Nasib aku tak da sakit jantung tau tak?

LLJ : oitthhh!! Aku ke kau yg patut sakit jantung nie? Yg tak bagi salam nie npe?. Terus je sergah aku dari blkg?. Aku yg patut tanya kau, kalau aku nie sakit jantung, mmg dah jalan la weii.. tpi bgs jgk, TERLEPAS dari PMR ek? Kan? Tak gitu?

Aku : Woii! Yg kau merapu sampai ke sana tu npe ah?? Tak ada kerja lain ke? Weii.. aku tya nie. knpa kau tak inform aku awl2 psl mamat sengal tu?

LLJ : bkn aku tak nak inform la wei.. aku dh bgi warn ckit2 kau ritu, kau tak nak caye kan? Ambik kau!. Bukan salah aku pun. HEHEHEHEHE

Aku : EEEEEE!! Nasib kau kawan aku, kalau tak... arggh!! Aku blah laa dulu, kalau tak bertugas, ada pulak yg tak puas hati kat aku nie nanti...

Hari2 aku berjalan seperti biasa...tak ada yg menarik sebenarnya..cuma hati nie masih tertanya2..betulkah dia budak yg aku cari since tahun 6 tu? Entahlah.. Suratan takdir namanya kot.. Ehehe.. Tapi hensem jugak mamat sengal nie. EH! tak lah!. Ishh!! Kalau budak tahu aku puji dia, mmg pecah terus hidong dia sbb over KEMBANG~ haha!!

Akhirnya, muncul jugak bulan MARCH nie kan? Yg aku tak suka, bila waktu CUTI aku diganggu!!! arrghhhh!.. SABO JE LA~.. Mana tak nya, aku jdi wakil pljr perempuan utk syarahan dan yg aku paling geram.. MACAM MANA MAMAT SENGAL BOLEH DIPILIH NIE?? nie yg buat mood aku spoil tau tak??!! Arrggghhhh! Text nya bkn 2 page..nie sampai 4 page!! GILA LA WEII!!.. Tapi tak apa.. Ini semua aku buat mcm ibadah.. :) Sabar yer.. Sabar~~~~..

Cuti sekolah habis, mestilah waktu persekolahan bermula...hurmmmm....nie yg aku ANTI sgt...AKU BELOM HAFAL SATU HARAM TEXT ITU PUN! wuahahaha!! Sama je dgn mamat tu.. hihihihi..

USTAZ : Pagi nie..saya nak awak berdua bersyarah masa perhimpunan nanti, boleh tak?..

masa tu, aku tgk muka dia, dia boleh tgk lagi muka aku..terus jerr aku dgn dia geleng2 kpla tanda PROTES!.

USTAZ : knpa pulaknya taknak? Esok dh bertanding..mesti berani dpn org ramai..

Aku : Tak nak lah ustaz..saya belom ready lagi nie..hafal pn belom..kan AML?

AML : ye lah ustaz..kali nie tak payah eh?..

Ustaz : Alaa bawa je text kamu ke dpn..ustaz izinkan..esok tak boleh..ehehehe

AML : Kalau ustaz paksa kita org ke dpn, saya sggp terjun bgnn sklh nie..

Aku : Hah! saya setuju!.. Hmm.. mmg tak ada peserta esok nanti.. jgn menyesal ustaz......

Ustaz : Iyelah2..tak payah lah yer..

Aku dan AML hanya tersenyum puas!!. ;D

Byk2 subjek yg aku minat dkt sekolah ialah PENDIDIKAN SENI VISUAL.. sbb aku minat ialah aku dpt luahkan segala perasaan aku pada kertas lukisan~.. hihihihi... Masuk jer guru psv, aku dh keluarkan pensel wrna kertas lukisan..hurrm...mmg pljr baik aku nie. opzz! Masuk bakul angkat sendiri la pulak.. hihihihi..

Baru jerr aku nak buka pencil box... Puan D** ketuk pintu..aku masa tu mmg dah syiok melukis..pensel dh lekat kt tgn..tiba2...

Guru PSV : AML&UH..Puan nak jmpa tu..

*Gulp....apahal nie? aku tak ada buat masalah pun..sumpah! aku tak ada nak buat hal yg memalukan diri aku nie..

Puan D : Sila ke pusat sumber. Hmm.. Satu lagi, jgn lupa bawa text syarahan sekali..

Aku & AML : Hah?!! Apa??

Puan D : Jgn terkejut..jmpa dkt pusat sumber...

masa nak pegi dkt pusat sumber..aku dgn dia mmg teragak2 nak pegi..rasa nak escape pun ada jugak..tapi mcm mana nak escape?? kelas kita org dgn pusat sumber tu dekat je! Dup dap dup dap! Itulah betapa DAHSYATNYA bunyi jantung aku masa tu... bila dh ada dkt dpn pintu pusat sumber.. aku suruh dia masuk. dia suruh aku masuk dulu.. smpai pintu pusat sumber tu boleh bukak sendiri.. tak lah.. cikgu S yg bukakan..sbb dgr bunyi ada org bising2 dkt pintu. KANTOI!!.

No comments:

Post a Comment